mandag 7. desember 2009

Mormor-bakst-Tørre vafler.

Trommisens julebakst må være tørre vafler. Barndommens mormorminner må også ha disse.
Og de er enkel og grei og lage, og man kan gjerne sette barna i sving med litt voksenhjelp.
250 g margarin, smeltes (pass på at det ikke er for varmt, det gjør ingenting om det er myke klumper)
250 g sukker
4 egg
Alt blandes godt sammen.
500 g potetmel (1pakke)
3 ts bakepulver blandes i potetmelet
Haes i røra, rør forsiktig rundt før du setter i gang mixeren, ellers kommer en sky...
Stek i smurt vaffeljern, avkjøl på rist.
Deilig med brelett og geitost.
Kos dokke





3 kommentarer:

Fargelykke sa...

åå tusen takk..
Vettu dette er mormorminner for meg også.

No ble jeg skikkelig gla her. fikk lyst å lage med engang men jeg får vel inkludere barna.hehe

Vil du forresten være med på pay it forwartd? så send adressen din til meg på c.h.pettersen@gmail.com så dukker det opp en liten ting i posten din..hehe innen ett år:)

Anonym sa...

Så glad jeg fant denne oppskriften. Hadde mistet min gamle. Disse er like nydelige. Nå er første porsjon ferdig og jeg går igang med neste. Kjekt å lage mange så en kan glede andre med å gi bort også:) Eli

Unknown sa...

takk😊