mandag 20. februar 2012

Inspirert til Glutenfrie Knekkebrød

Jeg skrøt på twitter om at jeg hadde lagd Glutenfrie knekkebrød av Toro sin nye mix. De er veldig gode og svært enkle å lage.

“Åhh så flink du er “ sa Grete, en twittervenninne. Det viste seg at hun selv lager knekkebrød hver uke, og slett ikke fra noen Toromix…

Jeg justerte litt på ingrediensene for å få de glutenfrie:

2 dl store glutenfrie havregryn

1 dl solsikkerfrø

1 dl linfrø

1 dl gresskarkjerner

1/2 dl sesamfrø

1 pose grov toro melblanding eller annet grovt mel..(neste gang vil jeg nok prøve litt mindre mel)

1ts salt

krydderurter etter eget ønske

7 dl vann

La det svelle litt og smør med en skje eller lignende utvoer 2 stekeplater.

Stek et kvarter på 180 grader, gjerne varmluft, ta ut og rut opp.

Stek videre ca en halvtime og så ca en halvtime med åpen dør.

Jeg fikk også tips fra Grete om å bruke valnøtter i..og det blir det nok neste gang.

Grovt og godt!

Kos deg

Eva Cathrin

Mer av meg på Hagemor eller hagemorFotosafari 

Ingen kommentarer: